Contact Us
Address: 103 Reade St, New York NY 10013
Follow Us

Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Všeobecné obchodní podmínky“) upravují veškeré vztahy při dodávkách služeb meziSTACA s.r.o., IČO: 084 09 617, se sídlem Radniční 133/1, České Budějovice 1, 370 01 České Budějovice (dále jen „Dodavatel“) a zákazníkem (dále jen „Klient“).

I. Vymezení pojmů

Pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek mají níže uvedené termíny následující význam:

(i) „Program Jídlo z krabky“ je programem pravidelného zdravého stravování, který zahrnuje přípravu a dodávání denních setů jídel podle Klientem vybraného a objednaného počtu denních/týdenních/měsíčních cyklů Dodavatelem, a to na místo určené Klientem nebo na odběrné místo (dále jen „Program Jídlo z krabky“).

(iI) „Denní set“ jídel je vyváženou kombinací stravy na jeden den, dodávanou Klientovi Dodavatelem. Denní set jídel bude individuálně přizpůsoben na optimální příjem makroživin podle údajů z úvodního dotazníku vyplněného Klientem a vstupních údajů. Jídlo v každém denním setu je přehledně uspořádáno, označeno, zabaleno, a takto jednou každý den dodáváno Klientovi na místo jím určeném nebo na odběrné místo (dále jen „Denní set“).

(iii) „Klient“ je fyzickou a/nebo právnickou osobou, objednávající Program Jídlo z krabky na webovém portále www.jidlozkrabky.cz, jakožto osoba mající zájem o nabízené služby spočívající v pravidelném stravování formou nutričně vyvážených a hodnotných potravin. Klient se zavazuje za tyto služby uhradit Dodavateli sjednanou odměnu (dále jen „Klient“).

(iv) „Zákaznická linka“ je telefonní číslo: +420 775 574 173 zákaznické podpory, která je Klientovi k dispozici pondělí až pátek od 10:00 hod. do 17:00 hod. (dále jen „Zákaznická linka“).

(v) „Smlouva“ či také potvrzená nebo akceptovaná Objednávka nebo nabídka znamená pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek (v závislosti na předmětu smlouvy) zejména kupní smlouvu anebo smlouvu o dílo anebo smlouvu nepojmenovanou, případně jinou obdobnou smlouvu, jež se uzavírá v souladu s předmětem podnikání prodávajícího, jak je tento zřejmý ze zápisu v obchodním rejstříku (dále jen „Smlouva“).

(vi) „Objednávka“ znamená pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek návrh Klienta na uzavření Smlouvy doručený Dodavateli prostřednictvím webového portálu www.jidlozkrabky.cz.  Objednávka musí obsahovat alespoň údaje uvedené v článku II. bod iii. Bez těchto náležitostí nelze považovat dokument za Objednávku ve smyslu těchto Všeobecných obchodních podmínek (dále jen „Objednávka“).

(vii) „Seznam alergenů“ je seznam surovin které Dodavatel umožňuje Klientovi vyloučit z dodávaného Programu. Surovina, kterou si přeje Klient vyloučit bude buď vynechána nebo nahrazena (je-li nahrazení možné vzhledem k charakteru pokrmu) (dále jen „Seznam alergenů“).

(viii) „Vyšší moc“ je mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka, a/nebo událost, která není způsobena žádným z účastníků, tj. Dodavatelem a Klientem a která je nepředvídatelná a nepřekonatelná v době uzavření smlouvy, nevyhnutelná, mimo kontrolu účastníků a která způsobuje, že plnění povinností není možné. Za vyšší moc se považují zejména, nikoliv však výlučně, epidemie, ozbrojené konflikty a přírodní katastrofy, a to pouze za podmínky, že splňují požadavky v předchozí větě (dále jen „Vyšší moc“).

II. Objednávka

Objednávku Programu Jídlo z krabky lze provést následujícími způsoby:

(i) Prostřednictvím nákupu v e-shopu a dokončením košíku na internetových stránkách www.jidlozkrabky.cz, kdy k uzavření kupní smlouvy dojde potvrzením Objednávky ze strany Dodavatele formou e-mailu, telefonicky nebo dodáním Programu.

(ii) Prostřednictvím e-mailu na e-mailovou adresu uvedenou na internetových stránkách www.jidlozkrabky.cz (info@jidlozkrabky.cz), kdy k uzavření Smlouvy dojde potvrzením Objednávky ze strany Dodavatele formou e-mailu, telefonicky nebo dodáním Programu Jídlo z krabky (v případě opětovné dodávky Programu Jídlo z krabky, kdy Klient reaguje novou Objednávkou na e-mail Dodavatele oznamující blížící se konec předchozí Objednávky).

(iii) Objednávka musí obsahovat následující údaje: jméno, příjmení, fakturační adresa, dodací adresa, kontaktní telefon, kontaktní e-mail, vybraný Program Jídlo z krabky včetně jeho délky a alergeny.

Klient zodpovídá za správně uvedený kontaktní telefon, kontaktní e-mail a správně uvedenou dodací adresu. Pokud Klient tyto údaje uvede chybně nebo je neuvede vůbec, Dodavatel v takovém případě neodpovídá za nedoručení Programu Jídlo z krabky.

Objednávku Programu Jídlo z krabky je třeba uskutečnit nejméně tři (3) pracovní dny přede dnem, na který má být Program Jídlo z krabky dodán. Každá učiněná objednávka je závazným návrhem na uzavření kupní smlouvy.

Přijetí každé Objednávky potvrdí Dodavatel prostřednictvím e-mailové komunikace („Potvrzení objednávky“).

Potvrzení objednávky představuje potvrzení obsahu uzavřené Smlouvy mezi Dodavatelem a Klientem, včetně specifikace objednaného zboží, ceny zboží a předpokládaného termínu dodání zboží.

Nestanoví-li uzavřená kupní smlouva nebo jiné písemné ujednání mezi Dodavatelem a Klientem jinak, vyjadřuje Klient odesláním Objednávky souhlas s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.

Pokud Klient trpí alergií na jakoukoliv potravinu, je povinen o tom Dodavatele neprodleně informovat výběrem ze Seznamu alergenů při vytvoření Objednávky na e-shopu www.jidlozkrabky.cz nebo telefonicky na Zákaznické lince. Dodavatel takto umožňuje Klientovi vyloučit maximálně tři (3) potraviny uvedené v Seznamu alergenů. Takovému Klientovi bude dodán Program Jídlo z krabky bez surovin, na které je Klient alergický. Není-li potravina na kterou je Klient alergický uvedena v Seznamu alergenů, vyhrazuje si Dodavatel právo Klientovi Program Jídlo z krabky nedodat.

III. Změna/storno Objednávky

Klient je povinen sdělit Dodavateli změny Objednávky, jako je zejména zrušení Objednávky Programu Jídlo z krabky a/nebo změna objednaného programu, ve lhůtě nejméně tři (3) pracovní dny přede dnem, na který má být Program Jídlo z krabky dodán. Změnám, o kterých Klient informuje Dodavatele v kratší lhůtě, než je uvedeno v předchozí větě, nebude ze strany Dodavatele vyhověno, Program Jídlo z krabky bude Klientovi řádně dodán a Klient je povinen uhradit Dodavateli cenu za takto dodaný Program Jídlo z krabky v plné výši.

Pokud Klient změní/zruší Objednávku oznámením na Zákaznickou linku Dodavatele nejpozději však tři (3) celé pracovní dny přede dnem doručení, vyjma samotného dne doručení, tj. den doručení minus 3 celé pracovní dny), Dodavatel provede změnu/odhlášku takto změněné/zrušené Objednávky.

Při změně, tedy zkrácení Objednávky, či celkovému zrušení Objednávky bude Klientovi vrácena částka za nevyčerpané dny Objednávky, při změně/zkrácení Objednávky si Dodavatel vyhrazuje právo vyúčtovat Klientovi fixní administrativní poplatek ve výši 1000 Kč (slovy: jeden tisíc korun českých) splatný do tří (3) dnů od doručené oznámení o změně a/nebo celkovém zrušení Objednávky.

Při změně, tedy zkrácení Objednávky, či celkovému zrušení Objednávky si Dodavatel vyhrazuje právo vrátit Poplatek či jakékoliv jiné finanční plnění Klientovi na bankovní účet, ze kterého byla kupní cena hrazena.

IV. Dodání Objednávky

Dodavatel se zavazuje vyhotovit Program Jídlo z krabky dle Objednávky Klienta, Program Jídlo z krabky Klientovi dopravit do místa určeného Klientem a tam odevzdat Klientovi způsobem uvedeným v článku IV. Všeobecných obchodních podmínek.

Řidič rozvážející Program Jídlo z krabky („Dopravce“) předá Denní set jídel (i) Klientovi, (ii) osobě Klientem určené nebo (iii) jiné osobě přítomné v místě určeném Klientem jako místo dodávky Programu Jídlo z krabky. Okamžikem odevzdání Programu Jídlo z krabky Klientovi přechází na Klienta nebezpečí škody na zboží.

Denní set jídel je dodáván v chlazeném stavu. Denní set jídel musí být až do jeho konzumace udržován v chladu (nejvýše +šest (6) stupňů Celsia). Dodavatel nenese žádnou odpovědnost za jakost Programu Jídlo z krabky, pokud po jeho odevzdání Klientovi dojde k porušení skladovacích podmínek.

Dodavatel není odpovědný za vady vzniklé jednáním Klienta, které je v rozporu s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.

Při převzetí Denního setu je Klient povinen provést fyzickou kontrolu dodaného zboží.  Jestliže při kontrole zjistí zjevné vady nebo chybějící zboží, případně poškozený obal, je povinen tuto skutečnost ihned oznámit Dodavateli. Případně postupovat jinak v souladu s reklamačním řádem Dodavatele.

Denní set jídel musí být spotřebován do dne uvedeného na štítku. Po otevření krabičky je nutné její obsah ihned spotřebovat.

Denní set jídel bude na Klientem určené místo dodáván v časovém rozmezí specifikovaném v sms nebo e-mailu, které Klient obdrží s předstihem před dodávkou. Klient si je vědom, že v mimořádných případech se může doba dodání změnit, s ohledem na dopravní situaci a jiné obdobné události například, nikoliv však výlučně z důvodu Vyšší moci. O této změně, bude Klient informován telefonicky, formou sms nebo e-mailem.

V případě potřeby Klienta na změnu dohodnutého času dodání na místo jím určené, je Klient tuto změnu oprávněn provést prostřednictvím e-mailu nebo na Zákaznické lince Dodavatele, a to nejpozději do čtyřiceti osmi (48) hodin dne předcházejícího dni uskutečnění dané dodávky Denního setu jídel.

V případě zásahu vyšší moci neodpovídá Dodavatel za neúspěšnou dodávku Programu Jídlo z krabky a Klientovi nevzniká nárok na náhradu škody.

V. Cena stravování programu Jídlo z krabky

Klient se zavazuje objednaný Program Jídlo z krabky v místě jím určeném převzít, a uhradit Dodavateli za Program Jídlo z krabky řádně a včas Kupní cenu.

Klient uhradí Dodavateli Kupní cenu následujícím způsobem:

(i) na bankovní účet Dodavatele, který je uveden na příslušném daňovém dokladu – faktuře („Faktura“) na základě vystavené Faktury bankovním převodem nebo jinou formou pod variabilním symbolem určeným ve Faktuře a/nebo

(ii) uhradí částku za vybraný program online na e-shopu www.jidlozkrabky.cz a platbu provede jednou z dostupných platebních metod.

Platebními metodami se rozumí:

(i)Kreditní/debetní karta
(ii) Apple/Google pay

Dodavatel si jednostranně vyhrazuje právo umožnit Klientovi platbu na základě daňového dokladu – faktury. Je-li pro Klienta dostupná platební metoda úhrady na Fakturu, vyúčtuje Kupní cenu Klientovi Fakturou s datem splatnosti nejpozději do sedmi (7) dnů ode dne vystavení Faktury. Dodavatel si vyhrazuje právo vystavit Klientovi Fakturu v den, kdy si Klient Program Jídlo z krabky objedná a zašle Klientovi Fakturu prostřednictvím e-mailové adresy.

Kupní cena se považuje za uhrazenou okamžikem jejího připsání na bankovní účet Dodavatele.

Program Jídlo z krabky začíná běžet připsáním částky za vybraný program na účet Dodavatele.

V případě prodlení s úhradou Kupní ceny si Dodavatel vyhrazuje právo požadovat po Klientovi zaplacení úroku z prodlení, který činí 0,25% z dlužné částky za každý den trvání prodlení.

V případě prodlení s úhradou Kupní ceny si Dodavatel vyhrazuje právo odmítnout dodávku objednaného Programu Jídlo z krabky až do úplné úhrady Kupní ceny za předchozí dodávky Programu Jídlo z krabky.

Kupní cena Programu Jídlo z krabky je stanovena na webových stránkách www.jidlozkrabky.cz a je konečná.

Kupní cena Programu Jídlo z krabky je uvedena včetně DPH.

VII. Závěrečná ujednání

Veškeré podmínky kupní smlouvou a Všeobecnými podmínkami výslovně neupravené se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.

Tyto závazné, Všeobecné smluvní podmínky jsou platné a účinné ode dne jejich zveřejnění na internetových stránkách Dodavatele. Ukáže-li se následně některé z ustanovení Všeobecných smluvních podmínek jako neplatné či neúčinné, neznamená tato skutečnost neplatnost Všeobecných smluvních podmínek jako celku. Dodavatel se zavazuje takovéto neplatné či neúčinné ujednání nahradit jiným ujednáním.

Veškeré spory na základě Smlouvy nebo těchto Všeobecných obchodních podmínek nebo v jejich souvislosti budou rozhodovány obecnými soudy České republiky s tím, že místně příslušným soudem prvního stupně bude soud, v jehož obvodu má Dodavatel sídlo v sobě zahájení příslušného soudního řízení.

Bude-li některé ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek shledáno, neplatným, neúčinným, zdánlivým (nicotným) nebo nevymahatelným, takový neplatnost, neúčinnost, zdánlivost (nicotnost) nebo nevymahatelnost nezpůsobí neplatnost, neúčinnost, zdánlivost (nicotnost) či nevymahatelnost celé Smlouvy nebo celých Všeobecných obchodních podmínek s tím, že v takovém případě bude celá Smlouva a tyto Všeobecné obchodní podmínky vykládány tak, jako by neobsahovaly jednotlivá neplatná, neúčinná, zdánlivá (nicotná) nebo nevymahatelná ustanovení, a v tomto smyslu budou vykládána i vymáhána i práva smluvních stran vyplývající ze Smlouvy a těchto Všeobecných obchodních podmínek.

Práva Klienta vzniklá ze Smlouvy nebo těchto Všeobecných obchodních podmínek nesmí být postoupena bez předchozího písemného souhlasu Dodavatele.

Dodavatel si vyhrazuje právo tyto Všeobecné obchodní podmínky jednostranně měnit či doplňovat.

Všeobecné obchodní podmínky jsou zveřejněny na internetové adrese: www.jidlokrabky.cz.

Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1.3.2025.

Reklamační řád (dále jen „Reklamační řád“)

I. Úvodní ustanovení

Reklamační řád upřesňuje postup Klienta a Dodavatele – STACA s.r.o., IČO: 084 09 617, se sídlem: Radniční 133/1, České Budějovice 1, 370 01 České Budějovice (dále jen „Dodavatel“), v případě, že přes veškeré úsilí Dodavatele o zachování vysoké kvality nabízeného Zboží vznikne na straně Klienta oprávněný důvod k uplatnění práv ve smyslu odpovědnosti za vady dodaného Zboží.

Pojmy počínající velikým písmenem mají stejný význam jako ve pojmy upravené ve Všeobecných obchodních podmínkách. 

Za „Zboží“ je považován každý Denní set jednoho až pěti jídel, tj. set pěti jídel, určených k okamžité konzumaci v souladu s podmínkami Programu Jídlo z krabky.

II. Prevence

Klient před závazným vybráním nabízeného Zboží včetně jeho dodávky povinen vzít v úvahu účelnost jím objednaného Zboží, výši ceny a podrobně se seznámí se Všeobecnými smluvními podmínkami a Reklamačním řádem, kdy tyto jsou závazné.

Po celou dobu užívání dodaného Zboží je nutné, aby Klient věnoval dostatečnou pozornost základním pravidlům užívání tohoto Zboží, zveřejněných na webových stránkách Dodavatele www.jidlzkrabky.cz. Zvláště je nutné zvážit všechny faktory nepříznivě ovlivňující trvanlivost Zboží, jako např. uskladnění a ohřev, užívání zboží k nevhodnému účelu apod.

III. Základní podmínky reklamace Zboží

Vyskytne-li se u dodaného Zboží v záruční době vada, má Klient právo tuto vadu reklamovat. Vadou dodaného Zboží se rozumí změna vlastností Zboží, jejíž příčinou je použití nevhodných nebo nekvalitních surovin, z nichž je Zboží vyrobeno, obalového materiálu Zboží, prošlá expirační doba (minimální doba trvanlivost) Zboží ke dni jeho dodání Klientovi. Za vadu nelze považovat změnu vlastností Zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku nesprávného používání, nedostatečného nebo nevhodného uskladnění či ohřevu, jeho částečného či úplného spotřebování, v důsledku přirozených změn surovin, z nichž je Zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv znehodnocení Klientem nebo třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu. Za vadu dodaného Zboží nelze současně považovat i tzv. subjektivní nechutnost/nepoživatelnost Zboží, pakliže toto vykazuje standardní znaky poživatelnosti, jaké má Zboží mít v případě jeho řádného užití, spotřeby. Uplatní-li Klient právo z odpovědnosti za vady dodaného Zboží řádným způsobem, je Dodavatel povinen oprávnění reklamace rozhodnout ve lhůtě do tří (3) pracovních dnů.

Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže je reklamované Zboží dodané kompletně a současně je-li prokázán nákup reklamovaného Zboží u Dodavatele.

Reklamace, včetně odstranění vady, znamená výměnu reklamovaného Zboží, které bude Klientovi dodáno po posledním dnu programu.

IV. Místo a způsob uplatnění reklamace Zboží

Klient musí uplatnit reklamaci písemně v provozovně Dodavatele. V písemném oznámení je Klient povinen dostatečně popsat rozhodné skutečnosti, na jejichž základě reklamaci Zboží uplatňuje. Současně je Klient povinen dostatečně prokázat existenci okolností, opravňujících jej k důvodné reklamaci dodaného Zboží.

Dodavatel je povinen písemně potvrdit Klientovi, kdy právo z odpovědnosti za vady Zboží uplatnil, údaj o způsobu řešení reklamace a o době jejího trvání.

V. Lhůty pro uplatnění reklamace Zboží

Právo z odpovědnosti za vady Zboží musí být uplatněno v záruční době. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada Zboží vyskytla. Případné prodlení při pokračujícím užívání Zboží může být důvodem k odmítnutí reklamace. Záruční doba Zboží je dvacet čtyři (24) hodin a začíná běžet ode dne převzetí Zboží Klientem.

VI. Bližší specifikace pojmu Zboží a vady Zboží

Za Zboží je považován každý Denní set jednoho až pěti jídel, tj. set nutričně vyvážených pěti pokrmů, určených k okamžité konzumaci v souladu s podmínkami Programu Jídlo z krabky. Za vadu Zboží se považuje zejména neúplnost (nekompletnost) denního setu jednoho až pěti jídel a takový stav, který odporuje obecně závazným předpisům na úseku ochrany spotřebitele a hygieny, jakož i hygienickým normám.

VII. Závěrečná ustanovení

Reklamační řád byl vypracován ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a dále ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, jakož i dalších obecně závazných prvních předpisů.

Dodavatel si vyhrazuje právo tento reklamační řád kdykoliv dle svého uvážení, avšak v souladu s obecně závaznými právními předpisy, jednostranně měnit či doplňovat. Práva a povinnosti Dodavatele a Klienta se však řídí zněním reklamačního řádu platného v okamžiku řádného uplatnění reklamace Zboží Klientem.

Oprávnění Klienta k uplatnění reklamace vady Zboží je poté, co využil svého práva a požádal prodávajícího o odstranění vady Zboží dle tohoto reklamačního řádu a obchodních podmínek zkonzumovány a bez ohledu na výsledek reklamace již opětovně není oprávněn pro stejnou jedinečnou vadu (ne vadu stejného druhu) uplatňovat reklamaci opakovaně.

Klient při potvrzení každé Objednávky Zboží Dodavatele potvrzuje, že se seznámil a že souhlasí s tímto reklamačním řádem.

Znění tohoto reklamačního řádu může Dodavatel kdykoli měnit či doplňovat. Tímto ustanovením však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé z kupních smluv uzavřených před účinností nového reklamačního řádu.

Veškerá ustanovení tohoto reklamačního řádu jsou oddělitelná. V případě, že bude jakékoli ustanovení považováno za neplatné, neúčinné či nevymahatelné, nebude to mít vliv na platnost, účinnost či vymahatelnost ostatních práv a povinností vyplývajících z tohoto reklamačního řádu.

Reklamační řád je zveřejněn na internetové adrese: www.jidlozkrabky.cz

Tento reklamační řád nebývá účinnosti dne 1. března 2025. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.